Trening, fordypningsoppgave, rettslære og sommerjobb..

..det er tid for oppramsingspost!

Treninga går fortsatt bra, og jeg har begitt meg ut på «ordentlig» intensitet, hvor jeg får lov til å gå over 130 i puls. Jej! Faktisk har jeg ligget for høyt i puls siden jeg er i så dårlig form, men det kommer seg nok etter hvert. Den høye pulsen har i hvertfall ikke ført til noen negative helseeffekter (annet enn hyperventilering på bakketopper). I tillegg har funnet mange fine terrengløyper oppi Maridalen, like ved busstoppet Brekkekrysset. Så dette går fremover! Får vel snart begynne med intervaller igjen også..

Arbeidet med fordypningsoppgaven har også trappet opp, etter altfor mange måneder med dødtid og bortkastet arbeid vi ikke fikk bruk for. Nå jobbes det på hardt for å bli ferdig før sommerferien, og neste steg er å få tilbakemelding fra veilederen vår på teoridelen vår, samt å vente på prøveresultatene våre fra laboratoriet.

Mens dette pågår leser jeg også til eksamen i offentlig veterinærmedisin, som er så tørt og kjedelig at det nesten er latterlig. Kort fortalt sitter jeg og leser lover og forskrifter til den store gullmedalje, og lurer på hvordan jeg i alle dager skal klare å huske alt sammen. Lite hjelper det at øynene blir blytunge etter en knapp time.. Likevel, jeg kommer ikke unna følelsen av «snart sommerferie» (selv om jeg må jobbe med fordypningsoppgava etter eksamen) mens jeg sitter med tekstene foran meg.

Oooog, når sommeren begynner for fullt, så begynner også sommerjobben jeg har fått ved en klinikk i Hedmark. Der skal jeg jobbe som veterinær på midlertidig lisens med både smådyr og produksjonsdyr (annenhver dag), noe som kommer til å bli kjempespennende, samtidig som jeg har litt smånoia. På tide å lese klinikk igjen, og minne meg selv på at «common things occur commonly». Uansett kommer erfaringen til å være gull verdt når jeg begynner den skikkelige jobbsøkinga til høsten. Hjelpes, jeg er snart ferdig utdannet veterinær :D Hvor har alle årene blitt av?!

3 thoughts on “Trening, fordypningsoppgave, rettslære og sommerjobb..

  1. Man må nesten elske tredemølle. Uansett hvor sliten man er, må man nesten fortsette, for å ikke (bokstavelig talt) dette i bakken. For å ikke snakke om stabile værforhold. Føler det er typisk at hver gang jeg jogger ute så blir det enten heteslag eller bare druknet katt.

    Gratulerer med snart gjennomført utdannelse! Hvor i Hedmark har du fått jobb? Sikkert dumt spm, men du kan vel jobbe med andre ting enn smådyr (feks fisk), selv om det ikke er spesialiseringen din?

    • Hehe, joda, tredemøller har noe positivt å komme med, men personlig kan jeg ikke fordra dem :P Kan nok ha noe å gjøre med at jeg får så vondt i knærna av den «monotone» løpestilen, så jeg trives best i terrenget.

      Fortsatt et halvt år igjen, så jeg er ikke heeelt ferdig med utdannelsen min enda. Skal jobbe på studentlisens/midlertidig lisens, og klinikken ligger ikke så langt fra Hamar.

      Jepp, man står fritt til å jobbe med hva enn man vil etter endt studie. Enten det er klinisk rettet jobb med smådyr/produksjonsdyr/hest, kontorjobb i Mattilsynet, kjøttkontroll på slakterier, eller i fiskeoppdrettsnæringa.

  2. Det er jo bedre for kroppen å løpe ute i skogen. Skjønt jeg føler meg mye sprekere på tredemølla, ettersom det er lettere å løpe der. Men det overser vi :)

    Er spent på å høre hvordan sommerjobben/-ferien utarter seg!

Legg igjen en kommentar

