Drøm i en drøm som blir mareritt

Komplisert tittel, ja? Vel, det passer bra for drømmen jeg skal fortelle om er i seg selv ganske komplisert.

Jeg kan vel starte med å si at jeg er typen som ikke kan nekte for at det finnes spøkelser/gjenferd. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro på, men at det foregår mange underlige ting i denne verdenen, som ikke har noen logisk forklaring, det er det liten tvil om. Programmer som Åndenes Makt kan jeg drite i å se på, for da ser jeg gjenferd overalt etterpå eller drømmer om dem. Som i natt.. men jeg hadde hverken sett på spøkelsesprogrammer eller lest om det denne gangen.

Det startet med en helt vanlig drøm som virket ekte (som de fleste gjør), men etter hvert som du merker at du begynner å våkne så skjønner du at du er i drøm. Så skjer det at jeg «våkner» fra denne drømmen, men jeg sover fortsatt. Altså går jeg over i en ny drøm, men her tror jeg at det er ekte og at jeg faktisk har våknet. Så kommer panikken. I senga så føles det som om noen ligger oppå meg. En stor tung person som holder meg nede, jeg har ikke sjans til å reise meg. Jeg «åpner» øynene (anførselstegn fordi jeg fremdeles sover og ikke åpner øynene på ordentlig) og ser ingen, men fortsatt blir jeg holdt nede og jeg får nesten ikke puste. Prøver å hyle, fordi jeg er bombesikker på at det er et gjenferd som holder meg nede (dere husker avishistorien om hun som ville heve kjøpet av et hus fordi det spøkte og hun følte at et gjenferd la seg oppå henne i senga? Det var denne saken som raste gjennom hodet mitt på det tidspunktet).

Jeg får dyttet «personen» over og ut av senga, og får satt meg opp. Kikker rundt meg, ingen å se.. Hva forventet jeg? En grå skygge? Jeg begynner å tro at det bare var innbildning helt til jeg legger merke til at gardinene mine er trukket til side (merk at jeg drømmer fremdeles). Det ene vinduet mitt er dekket av dugg, og på det er det noen som har brukt fingeren sin til å skrive «I SEE YOU!».

Og så våkner jeg. Skrekkslagen. Men.. Ingen følelse av at noen ligger oppå meg lenger, og gardinene er like lukket som de var kvelden før. Likevel må jeg virkelig summe meg for å finne ut av hva som var hva. Jeg hadde jo vært bombesikker på at jeg våknet den første gangen, var jeg da våken nå? Joda.. våken.. og ingen gjenferd..

Legg igjen en kommentar

