Verre før det blir bedre

Et gammelt ordtak det der, og med akvariet mitt ser det ut til å stemme 100%. I dag morges fant jeg pitbullplecoen min død, trolig på grunn av ammoniakk som jeg ikke får testet med teststripsene mine (skikkelig test-kit er bestilt..!) Det er da det er godt å ha akvaforum.no, med flinke og behjelpelige folk (ja, jeg nevner det igjen).

Takket være AF sitter jeg nå med en pose filtergrums fra et allerede godt innkjørt filter, som jeg fikk av en akvarist nede på Grønland. Så nå skal det bli skikkelig dreis på den ikke-eksisterende bakteriefloraen i filteret mitt. Av henne fikk jeg også en mengde planter, så nå er jeg i full gang med å dekorere. Jeg ser at jeg kommer til å trenge litt mer grus for å få festet dem skikkelig, men det får jeg ta til uka.

Jeg har fått en «urettferdig» tung start (joda, det skjer de fleste, jeg vet det), men jeg er optimistisk. Dette skal gå!

Legg igjen en kommentar

