For mye likt!

Herregud som jeg hater å lese til eksamen i akvamedisin! Jeg har lyst til å si at jeg hater akvamedisin, og akkurat nå gjør jeg det, men hadde eksamen vært i januar eller februar (leeeenge før patologieksamenen begynte å gi meg mareritt) så hadde det vært en annen sak. Da hadde jeg sikkert vært motivert til å studere skikkelig. I motsetning til nå. Alt jeg vil nå er å ha sommerferie. Jeg er møkklei av å sitte inne og lese til eksamen – har jo nesten gjort det i en måned!!

Og alt er så himla likt med disse fiskelidelsene. Nesten alle har mørkpigmentering. Nesten alle har utstående øyne. Nesten alle har småblødninger i hud og indre organer. Bortsett fra de enkelte unntakene, som jeg aldri klarer å huske. Selvfølgelig.. Fordi de har en bunch av andre symptomer som også er likt med de foregående sykdommene. Dessuten er det ikke nok å holde styr på patologiske forandringer og hvilken fisk de går på, neida, her må jeg også huske om sykdommen forekommer på sommeren eller vinteren, og om den opptrer i saltvann eller ferskvann.

Orker ikke!

Bare 17 timer igjen til sommerferie nå.

Legg igjen en kommentar

