Visdomstannhelvete

Jeg har vært heldig, jeg har det. Alle mine visdomstenner har ligget som de skal, ingen har begynt å vokse på tvers eller oppned, og ingen har skapt de altfor store problemene. Inntil nå. Nedre visdomstann på venstre side har bestemt seg for at sjarmøretappen skal bli helvetesetappen. Det er kun bittebittelitt igjen før den tannen er helt ute, og kun en liten del av tannkjøttet ligger over tannkronen. Den lille flappen er så hoven og vondt at jeg nesten klikker! Tanna er vond, tannkjøttet er vondt, og videre er selve kjeven vond! Det må også ha satt seg en form for betennelse i tannkjøttet for (jeg er jo tross alt veterinærstudent) venstre submandibulære lymfeknute er forstørret.
Kjevesmertene sprer seg jo også oppover til tinningen og videre til selve hodet – jeg har en hodepine som ikke ligner grisen! Det er jo veldig fint midt i eksamensforberedelsene mine.. hello paracet og ibux.

Legg igjen en kommentar

