(tom)

Jeg… aner ikke hva jeg skal skrive om. Skriveinspirasjonen er om mulig enda lavere nå i påsken, og det er ikke stort å fortelle om annet enn at jeg nyter solen samtidig som jeg løser gamle eksamensoppgaver som forberedelse til min egen. Ikke spesielt gøy, og innmari deprimerende når du må gjøre om to hele oppgaver fordi du hadde svart galt.

Hjernedelen som har med fag å gjøre har også tatt ferie og når oppgaven lyder «differensialdiagnoser for en ku som har død plutselig på båsen», ja, da har jeg ikke stort å bidra med. Annet enn miltbrann, men den er jo åpenbar. Så da sender vi melding til en annen medstudent og ber om hjelp. Det kom flere fine forslag, men det beste delen av meldinga var de siste forslagene: «hengt seg i tauet, stanget av annen ku, eller spiddet seg».

Får jeg det spørsmålet på eksamen har jeg veldig lyst til å foreslå noe lignende!

4 thoughts on “(tom)

    • Gode forslag! Jeg fører på hjertestans i notatene mine :) Gjødselgassforgiftning er også kjempeviktig å få med, men i denne oppgaven var det kun én ku som døde og hun hadde vært helt frisk dagen før. Setter forsåvidt elektrisk feil i parentes også, det kan jo hende det var skikkelig uflaks for den ene kua at det skjedde noe feil der hvor hun stod.

  1. Åh! Den oppgaven prøvde jeg meg på og, og jeg kom akkurat like langt som deg. :-( Æsj, ikke kult med eksamensoppgaver i påsken. God påske!

    • Betryggende å høre! ;) Det er noen reale drittoppgaver her. Holder på med en om «årsaker til akutt tubulær nekrose i nyrene og forandringene som kjennetegner en slik tilstand» – døøøøød! Så nei, ikke spesielt kult med eksamensoppgaver når man har ferie, men får bare bite tenna sammen.

      God påske til deg også!

Legg igjen en kommentar

