Fortsatt 9. april i mitt hode

Klokken er 00:50 natt til søndag, men i hodet mitt er det fortsatt lørdag 9. april, og dermed har jeg ikke misset en dag av BEDA. Forklaringen er selvsagt enkel; jeg har vært busybusy i hele dag.

Kurs i tannhelse fra halv ni til fem var kanskje det som tok mest knekken på meg. Spesielt etter å ha sovet tre og en halv time natten i forveien (men jeg klager ikke; fredagskvelden var strålende med både Sondre Lerche-konsert og Justisen). Kurset var overraskende bra, og jeg likte opplegget veldig godt. Det var fint å få en repetisjon på grunnleggende anatomi og nomenklatur – jeg får alltid like mye hetta når jeg innser hvor mye jeg har glemt – og i tillegg svært lærerikt å få servert tannlidelser hos hund og katt på en systematisk måte. Nå har jeg til og med et fancy kursbevis å legge til CV’en min, hah!

På kurset fikk jeg også tidenes latterkrampe. Det var en herlig kombinasjon av overtrøtthet, kaffe og et meget spesielt navn på en av foredragsholderne. Hold dere fast; Giedre Agurkyte. Ja, hun var fra utlandet. Det er spesielt etternavnet som startet det hele da jeg leste det som «agurk-yte», og like etterpå klarer å omformulere det til «agurknytt».
Det hjalp heller ikke på fniseanfallet at hun nesten var prikk lik stemmen til Pochahontas i dubben til Robin Elias Bekkevold (waist.blogg.no). Det var like før jeg forventet at hun skulle bryte ut i full sang og rope «Og hvis noen brenner skogen min så gråter jeg, og ulvene vil kutte seg med kniiiiiv. Alle gaupene vil skjære av seg pelsen…».

Fantastisk.

Edit; Dette er jo glimrende! Det er noe feil med klokkeslettet på WordPress; den går en time for sakte, og jeg klarer ikke å få endret på det (annet enn å endre tidssonen). Så i følge WordPress er det fortsatt 9. april, og det vil ikke synes at jeg gikk en time over tiden på blogginnlegget. Takk WordPress!

Legg igjen en kommentar

