Takras

Ikke meg altså, men fysiske takras.

Det er kanskje for kaldt ennå, men så fort mildværet setter inn (vær så snill og kom snaaart!) bringer det også med seg faren for å få et aldri så lite snøskred i hodet. Skummelt. Snø er én ting, men er det en isblokk som faller ned er det nok natta for de fleste av oss.

Det er bra at det henges ut varselvimpler på bygninger, men jeg blir alltid litt i tvil om hvor på fortauet jeg skal gå (jeg kan jo ikke gå ute i gata, selv om jeg føler meg tryggere der). Det mest naturlige ville være å gå helt ytterst på fortauet, mot veien – typen så langt unna som mulig. Men vil det ikke være sånn at et fritt prosjektil ikke vil falle 90 grader rett ned?

Jeg er ingen fysiker og har aldri likt fysikk heller, men vil ikke en kladd med snø/is stupe utfor takets kant og falle i en bue nedover (og utover, vekk fra huset)? Ergo vil det ikke da være tryggere å holde seg helt inntil husveggen?

Takk, nå får i hvertfall ikke jeg sove.

Og hvis ikke jeg har klart å ødelegge nattesøvnen din; tygg litt på disse to tingene.

  1. Ikke tenk på at du hele tiden må svelge.
  2. Når øyelokkene dine er igjen, hvordan ligger øyeeplene dine? Altså, hvor «kikker» du? Er de i sin normale posisjon, eller forsvinner de oppover eller nedover i øyesokkelen? Hva er «sovestillingen» til øynene dine?

Jeg er ond.

Sorry.

Legg igjen en kommentar

