Ikke et hestemenneske

Jeg har aldri vært noen hestejente. Joa, jeg var en periode med i Penny-klubben, men det var mye fordi jeg ville ha tingene som fulgte med månedspakkene, og jeg tror jeg prøvde meg på en ridetime eller to. Ingen brennende iver med andre ord.

Hester er utrolig flotte dyr, og jeg har ikke noe i mot dem sånn sett. Jeg er bare ikke vant til dem. Aner ingen verdens ting om kroppsspråket deres; annet enn at jeg burde holde meg på avstand hvis ørene ligger langflate og hesten står og stamper med beina.

De to neste ukene skal jeg være på skolens hesteklinikk. Det er vel ikke en underdrivelse å si at jeg er bittelitt engstelig. Jeg har klart å gjøre framskritt tidligere; nå skal jeg da alltids tørre å gå bort til en hest… hvis den virker snill og rolig. Og for å si det sånn; jeg tror jeg må gjøre litt mer enn akkurat å gå bort til en hest i klinikken. Hvilket blir…interessant. Det er liksom ikke bare bare med disse store dyra. Ett spark med det rette treffpunktet, og det kan fort gjøre store, store skader. Jeg håper jeg plukker opp triksene kjapt (jada, jeg vet jo helt grunnleggende ting som å ikke stå bak hesten, eller plutselig komme opp til den slik at den blir redd).

Nattevakter skal vi også ha. Jippi, meg og alle hestene.. alene. Om ikke annet så blir jeg kanskje kvitt den lille frykten min. Det funket jo første gang jeg ble introdusert til melkekyr i et løsdriftsfjøs med 50-60 dyr.

Herregud for et dårlig blogginnlegg. Men det var 11 dager siden forrige innlegg, så dette var min måte å si at jeg fortsatt er her, men dagene er hektiske, og inspirasjonen og skrivekløen er ikke-eksisterende. Jeg har flere idéer til innlegg, men jeg vil ikke ødelegge dem med dårlig skriving. Kommer seg nok etter hvert..

Legg igjen en kommentar

