Dailybooth

En del av de jeg følger på YouTube har sin egen «Dailybooth account», så jeg tenkte at jeg like gjerne kunne opprette en egen brukerprofil slik at jeg enklere kunne følge dem der også. Så tenkte jeg at når jeg først var der, hvorfor ikke prøve ut greia selv?

Det er mulig at Dailybooth hype’n har dødd litt ut, eller så er det jeg som bare ikke helt ser det store med siden. Flere snakker om at de savner den gamle versjonen av nettsiden, så det kan også være noe av greia. For.. det er rett og slett kjedelig. Okaj, så du poster et bilde av deg selv (optimalt sett hver dag..). For å gjøre det hakket mer interessant for andre legger du ved en ting du gjør eller har, eller whatever, og stiller de andre et spørsmål. For eksempel poster du et bilde av deg selv med en kopp te, også spør du hva som er favoritteen til folk. Enkelt og greit.

Også får du følgere, folk kommenterer og så videre.

Men herregud, det finnes jo ikke én interessant ting der! Jeg har prøvd ut nettsiden i tre dager nå – har til og med postet tre bilder. Den eneste måten du kan se andres bilder (med mindre du vet brukernavnet deres) er å «henge» på live feed’en hvor nylig oppdaterte bilder vises. Og det er her festlighetene begynner…

Majoriteten viser seg å være tenåringer som kun poster bilder av dem selv for å få kommentarer på hvor pene de er. Spesielt underholdende er det med bilder av åpenbare pene jenter med teksten «oh I feel so ugly today, don’t you agree?». Oh, my, God. Resten er emo unger som klager over verden, og over hvor jævlig de selv har det – hvor de slenger på «but I’ll probably won’t get any comments on this post either, I don’t know why I even bother living.» Seriøst. Også har du de som bare poster et helt random bilde av seg selv med teksten «bored». Nei, sier du det?!

Så er det kanskje noen få lyspunkt inni alt røkkelet, men 90% av disse er jo 16-, 17-åringer! Og i de tilfellene føler jeg meg «for gammel» til å kommentere på deres bilder. Hvilket vil si at det blir lite igjen for meg å bidra med, hvilket igjen vil si at jeg kjeder ræva av meg der. Så nei, dette gidder jeg ikke å bruke noe mer energi på.

Legg igjen en kommentar

