Malene svarer

Søkemotorlisten her på bloggen gir meg mye moro fra tid til annen, men så er det også folk som er på utkikk etter svar på spørsmålene sine. Og bloggen min i seg selv har ikke klart å gi svar på enkelte søk, så da tenkte jeg at jeg skulle hjelpe den litt. Kjør «svar på hva folk spør om og kommer inn på bloggen min for»! (Er det virkelig såå tydelig at jeg ikke vil sette meg til med hjemmeeksamen i vilt- og reinsykdommer..?)

  • Hva er suturer? – Suturer er «nål og trå» i medisinsk sammenheng, som man syr sting med.
  • Hvordan drektighetsundersøke? – Jeg kan bare svare på hvordan man drektighetsundersøker dyr og ikke fullt så mye på humansiden; rektalundersøkelse (store dyr), ultralyd, bukpalpasjon (klemmer på magen), og hormonmåling er noen av hjelpemidlene.
  • Hvordan øremerke kalv? – Øremerket er delt i to deler, en med en spiss, den andre med et hull. Disse klemmes mot hverandre ved hjelp av en «tang» mens kalvens øre er i mellom.
  • Fettsvulster, hva heter de? – Lipom eller liposarkom (godartet og ondartet versjon).
  • Ollivander nummern – øh.. hæh?
  • Harry Potter and the Deathly Hallows bra? – Boka eller filmen? Boka er en av favorittene, filmen(e) gjenstår å se da jeg må ha med meg del to før jeg kan si hva jeg mener (men jeg likte del en etter å ha sett den et par ganger).
  • Pensum for veterinær – Du vil ikke se den lista…
  • DHL kurer arbeidstid – Hvis ikke jeg husker helt feil så var vel det 9-17, hvor du må sitte hjemme og vente alle de timene fordi de ikke kan si noe annet enn at «de kommer mellom ni og fem».
  • Hva er bench mark dose – Hahahahahha!!!! Jeg skjønner det fortsatt ikke, så sorry. Og bare for å gni det inn hvis det er veterinærstudenter som dropper innom; jeg bestod mattrygghetseksamen, så jeg trenger aldri (?) å bry meg om BMD igjen!! Hah!
  • Når får man eksamensresultatene 2010? – Jeg antar at du har fått tak i dem nå. Et lite tips ville kanskje ha vært å legge til studieretning og skole?
  • Bruksisme – Det vil si at du skjærer tenner.
  • Hva er en patolog? – Det er en person som ser på sykdomsforandringer i kroppen for å finne ut hva som var galt med personen/dyret mens det levde, og som eventuelt forårsaket dødsfallet.
  • Virker Otrivin Comp? – Ja!
  • Hva er lurt når man ikke har sovet en hel natt? – Ehm.. legge seg? Eventuelt bite tenna sammen og komme deg gjennom dagen med repeterte doser kaffe (men ikke for mye.. koffeinsjokk er ikke gøy).
  • Håndballkeeper Wii – Vet du, det hadde vært gøy!
  • Rullende blodårer, hva er det? – Enkelt sagt så er det blodårer som ikke ligger stille når man prøver å stikke en kanyle inn i dem; blodårer som smetter unna, og som da må støttes opp.
  • Hvordan legge til ekstra ting på Malene på WordPress? – Øh..what?!
  • Leseplasser Larvik – Prøv kjelleren på biblioteket!
  • Bolig Bjølsen Studentby, hva er inkludert? – I mitt umøblerte ettroms er kjøleskap, komfyr, avtrekksvifte (som ikke funker skikkelig), og et relativt stort klesskap inkludert.
  • Hva skal jeg gjøre når brannalarmen går? – Hva med å komme deg ut av bygningen?
  • Kokt hjerne – Seriøst..? Sett litt mye Hannibal? Ugh.
  • Hva kan gnagsårplaster brukes til? – Annet enn på gnagsår? Jeg merker jeg er nysgjerrig..

Greit, greit.. jeg skal begynne på eksamensoppgaven.

Legg igjen en kommentar

