Ambulatorisk; dag 5

Jeg eier overhodet ingen bloggelyst, og har bare lyst til å legge meg, men jeg vet at hvis jeg ikke lager innlegget nå kommer jeg bare til å utsette det til det uendelige (som med så mange andre planlagte blogginnlegg).

Siste dagen på ambulatorisk for denne gang, og det er ikke stort å fortelle. Det var kaldt (igjen), og jeg hadde til slutt ingen følelse igjen i føttene mine. Ellers bestod dagen av litt hormoninjeksjoner, behandling av en kalv med luftveisinfeksjon (fikk prøvd meg på intravenøs injeksjon og det gikk strålende), drektighetsundersøkelse hos ku (kjenner ingenting, arrgh!), og antibiotikabehandling til spedgris med diaré.

Alt i alt er det ingen tvil om at det har vært en lærerik uke med mange inntrykk. Veterinærene har vært kjempeflinke, og det gir en ekstra motivasjon når jeg omsider får sparket i gang lesinga (problemene ligger i at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne hen). Jeg liker produksjonsdyrmedisin ganske godt, men til tross for dårligere lønn som smådyrspraktiserende så ser jeg fram til et arbeidsmiljø inne i et varmt bygg, i tillegg til å slippe å vasse i kumøkk eller stinke grisefjøs resten av dagen.

Neste uke venter selvstudium, som jeg må prøve å dra nytte av, før poliklinikken på smådyr går av stabelen. Nå; sove. Ambulatorisk er slitsomt i seg selv, men jobb i ferskvaren etterpå tar kaka. God natt.

Legg igjen en kommentar

