Ambulatorisk; dag 2

Det føles litt bortkastet å lage et helt nytt innlegg, når jeg like gjerne kunne ha laget en oppsummeringspost til fredag hvor jeg ramset opp hele uka på ambulatorisk, men la gå.

Et noe mer våkent hode i dag sammenlignet med gårsdagen, mye takket være at jeg tok sjansen på å drikke kaffe (litt skeptisk med tanke på den litt sårbare magen min, kaffe er kanskje ikke det snilleste man kan gi til en tom magesekk). Hoderegningen som sviktet totalt i går kom heldigvis tilbake igjen – om ikke helt til sinne fulle fem, så i hvertfall noe. Jeg kan jobbe med «noe».

Ikke stort å fortelle om dagen (derav følelsen av bortkastet innlegg), men jeg kan da meddele at jeg har kastrert min første gris – hvilket var mye enklere enn å gjøre det på katt! Men så skal det sies at de to kattene jeg har kastrert har vært litt eldre enn hva de vanligvis er ved kastrering, og dermed litt seigere. Snitt, plopp, snipp. Ganger to. Også vips, ferdig! Dette er jo bare selve utførelsen, for på forhånd har de selvfølgelig fått både smertestillende og lokalbedøvelse. Selv om jeg mest sannsynlig ikke kommer til å havne i noen svinepraksis, så er det godt å kunne ha gjort det i hvertfall én gang, slik at man vet rutinene og kan føle seg litt tryggere skulle man først havne opp i en situasjon hvor du må utføre kastrasjon.

Nå skal jeg gå og vaske håret mitt for andre gang, fordi det fortsatt lukter grisefjøs. Nam nam.

Legg igjen en kommentar

