Tradisjonen tro..

Jeg har vært tilbake i hovedstaden noen dager nå, faktisk kom jeg tilbake på søndag, så jeg åpner innlegget med «tradisjonen tro er jeg megatreig med å skrive blogginnlegg»..

..før jeg fortsetter rekken; tradisjonen tro:

  • ..kom ikke alle de bestilte julegavene fram i tide.
  • ..kom julestemningen da første julekule ble hengt på treet (med eksamen rett oppunder jul er det vanskelig å komme i skikkelig julestemning).
  • ..tok det en evighet å få treet til å stå rett.
  • ..funket ikke juletrelysene (nytt av året var at jeg klarte å miste dem i gulvet slik at en av pærene knuste, hvorpå jeg måtte bruke en knipetang for å få ut sokkelen som fortsatt satt fast, og etter at vi erstattet den med en ny pære klarte vi å kortslutte hele dritten fordi pæren vi satt i visstnok ikke hørte til juletrelysene men til en adventsstake *trekker pusten igjen*).
  • ..hang det julestrømpe på døra mi på morgenen den 24. desember.
  • ..ordnet jeg meg til med dyne, godteri og julehefte på stuegulvet foran tv’en som viste Disney-klassikere.
  • ..ble ribbesvoren sprø.

Og en annen ting jeg hadde tenkt å tilføye var «tradisjonen tro har jeg blitt syk», men neida! Så langt ser det ut til å holde! Det er nesten et under. Faktisk føles det ut som om det er nå jeg burde stikke og kjøpe en lottokupong! Hvis ikke dere tror meg, er jeg rimelig sikker på at det finnes blogginnlegg fra tidligere romjuler hvor jeg har ligget med både det ene og det andre. Hver jul/romjul/nyttår blir jeg syk, gjerne med influensa, og det har aldri slått feil. Men som sagt, jeg tror jeg klarer å styre unna denne gangen – noe jeg føler jeg fortjener siden jeg var syk hundreførti ganger tidligere i sommer/høst.

..hvilket er bra. For over helgen venter en uke med påsitterpraksis på Din Dyreklinikk i Sandefjord! Jej!

Legg igjen en kommentar

