Gjett hvem som har juleferie!

Jeg føler ikke helt at jeg har «fortjent» å rope høyt at jeg endelig har juleferie, for dette har vært en av de lateste eksamensperiodene jeg har hatt. Sammenlignet med tidligere runder har jeg ikke lidd veeeldig mye denne gangen. Rent bortsett fra de siste to dagene hvor jeg satt mange, mange timer i strekk og nileste på forelesningsnotatene. Det er også en ting; det eneste jeg brukte som eksamenspensum var forelesningsnotatene. Joda, jeg har da lest i bøker og kompendier og slikt tidligere i høst i tråd med undervisninga, men de kunne jeg bare drite i når det kom til eksamenslesing – for det var rett og slett for mye.

Uansett, en eksamen er en eksamen, så; JEG HAR ENDELIG JULEFERIE!! :D

Alle forholdene lå jo til rette for at denne eksamenen (i «innledende veterinærmedisin og patologi», også kalt for bare «7. semester», for de som lurer) ikke skulle bli så ille; multiple choice, 60 oppgaver, et riktig svaralternativ, ingen trekk for feil svar, 3 timer. That’s it. Faktisk brukte jeg knappe 45 minutter. That’s a new one. Hah. Men det betød jo bare at ferien kom enda tidligere.

Oppgavene var relativt greie. Mange var hentet fra gamle eksamenssett, men det var også noen jeg måtte tenke meg om litt ekstra på, og noen hvor jeg rett og slett måtte bruke eliminasjonsmetoden eller bare gjette (jeg vet da søren ikke hvilket ledd hos hest man ikke kan forvente å finne OCD!).
Likevel, jeg talte meg fram til cirka 40 oppgaver hvor jeg var rimelig sikker på at jeg hadde riktig svar, så jeg blir overrasket hvis jeg ikke får bestått.

Nå står julebord med klassen for tur!

(Glasgow adventures del II kommer i neste innlegg mest sannsynlig – les den her)

Juleferiejuleferiejuleferiejuleferiejuleferiejuleferiejuleferiejuleferiejuleferieeee!!

Legg igjen en kommentar

