Kulde, nyheter, null internett, og snart avreise

Det er rart hvordan noe så enkelt som tilgang til internett (eller fravær av, i dette tilfellet) kan «ødelegge» så mye. Jeg er for øyeblikket i Larvik, hvilket vil si at jeg må låne trådløst nettverk for å komme meg online. Stas, stas. Spesielt når nettet mildt sagt er humørsykt og ikke liker meg noe særlig. Resultatet er da at Malene faller utenfor nettverdenen. I hvertfall for en liten stund.

Dette er derfor en oppsamlingspost (gitt at internett fungerer i det jeg skal trykke «publiser»), hvor jeg bare kommer til å hive ut ting jeg vil fortelle mer om når jeg kommer tilbake til leiligheten min i slutten av neste uke.

Kulde; jeg holder på å fryse ihjel om dagen! Ja, sikkert dårlig kledd, men det er noe galt når man må sitte med ytterjakken på seg inne på lesesalen! Hvilket minner meg på; leseplassene til Larvik bibliotek er glimrende! Jeg har nemlig sittet der noen dager mens jeg har vært hjemme i Larvik, og det er jo nesten luksus å komme dit. For det første så er det ledige plasser (Blindern svikter grovt på dette punktet for tida – et eget innlegg kommer om det), det er varmt der, det er stille, relativt god ventilasjon, og ikke minst en gigantisk bordplate. Me likes!

«Nyhetene» får jeg vente med til jeg kommer tilbake da det fortjener sitt eget innlegg. Det er kanskje ikke kjempespennende, men jeg synes det er ganske artig :)
Og «null internett» har jeg jo allerede fortalt om..

Så; «snart avreise»!! I morgen kveld vender jeg nesen mot Skottland for å besøke Christine som er på utveksling i Glasgow! Og jeg gleder meg vilt!
Jeg krysser fingrene for at det hverken er snøstorm på flyplassen i Sandefjord eller i Edinburgh, slik at vi får reist! Og selvfølgelig må jeg krysse fingrene for det samme når det gjelder hjemturen. Min største frykt nå er å bli sittende fast i Skottland i flere dager uten pensumet mitt, med en eksamen som venter på meg uka etter. Grøss. Men den snakker vi ikke noe mer om.

Hmm.. tror jeg skal komme meg tilbake til bøkene mine.

Legg igjen en kommentar

