Gratulerer WriMo’s!

En stor gratulasjon til alle som taster inn sine siste ord på NaNoWriMo-romanen sin i disse timer, og som vil nå sine 50.000 ord før dagen er omme!

Skulle gjerne vært der selv, men i år hadde jeg ikke en nubbsjans. Selv ikke mitt eget mål (25.000 ord) klarte jeg å nå. Om jeg gremmes? Ja. Litt.

9342 ord. Der har dere mitt NaNo-bidrag, og det er ikke mye å skryte av. Joa, det er 9342 flere ord enn hva som hadde kommet ut av meg hadde jeg ikke deltatt på NaNoWriMo. But still..

Hvor gikk det galt? Ikke godt å si. Pensum er en ting, men pensum har også vært et problem de tidligere årene. Årets store forandring er nok pensummengden. Selv uten NaNo kommer jeg ikke til å få lest gjennom alt. For første gang er jeg nødt til å selv velge ut hva jeg synes er relevant og viktig, og det er en smule skremmende.
Dessuten bygger det seg jo opp til at studiet blir vanskeligere jo lengre ut jeg kommer (naturlig nok), og det forventes mer av oss. Presset er dermed større i år. Og skolepresset betyr mer enn NaNo-presset.

Etter å ha sett på fremtidige studieplaner så må jeg innrømme at jeg er skeptisk i forhold til NaNoWriMo 2011. Velger jeg å bli høstkandidat (er fortsatt veldig usikker, og vipper fram og tilbake mellom det og vårkandidat konstant!) vil det si at jeg har de store kliniske eksamenene før jul 2011. Og da har jeg hvertfall ikke tid til NaNo.

Dette ble da et svært så negativt innlegg, uten at det var planlagt. Så jeg avslutter slik jeg startet;

Gratulerer vinnere av NaNoWriMo 2010! :D

3 thoughts on “Gratulerer WriMo’s!

  1. sv: oi såpass D: jeg har allrede skjønt at for å bli kvitt fobien må jeg nesten lære meg å SE slike ting, men for min del går det bare ikke xD hahah..
    jeg søkte på google for å finne ut hva fobien vår heter, og den heter ommetaphobia!!! altså omettafobi på norsk D: det skal visst være ganske vanlig… jeg kan fortelle hvordan jeg fikk det, siden fobier ofte kommer av hendelser i barndommen. da jeg var 5 år så såg jeg en person med bare et øye..en person jeg kjente da, og jeg ble LIVREDD.. jeg rømte over til nabohuset hvor tanta mi bodde. xD tenk at noe SÅ lite, kan gjøre at man får en så sterk fobi. jeg er av den typen som ofte har kasta opp, og blitt kjempedårlig.. jeg måtte ofte hjem på barneskolen fordi det ble snakket om diverse ting der så ofte.. oO ekle lærere jeg hadde! jeg kan ikke engang se tegnefilmer som har med saken å gjøre..jeg har aldri sett engler og demoner fordi det var snakk om at det var noen som måtte stjele et øye fra noen fordi det ble brukt sånn øyeidentitetskontrollting for å komme seg inn et sted.. kun dette gjør at jeg går glipp av en trolig nok god film : ( det gjør meg trist..

  2. Skjønner overhodet ikke hva forrige innlegg hadde med NaNoWriMo å gjøre! Jeg klarte heller ikek skrive 50 000 ord på masteroppgaven min. Kanskje ikke så veldig overraskende, hehe.

Legg igjen en kommentar

