Lesesalfrustrasjon

Til deg som satt ved min høyre side på lesesalen på SV-fakultetet i dag;

Jeg kan tolerere at du er like forkjølet som resten av oss og snufser i tide og utide. Hey, jeg gjør det jo til og med selv, men prøver å begrense meg ved hjelp av papirlommetørkler (for nei, jeg gidder faktisk ikke å gå og snyte meg for hver eneste gang nesa begynner å renne bittelitt). Jeg kan også tolerere at du reiser deg fra plassen din 20 ganger i halvtimen. Hva du skal har jeg ingenting med.

Derimot hadde jeg satt umåtelig pris på om du holdt frustrasjonen din for deg selv. Jeg gjetter vel riktig om jeg sier at du er møkk lei av pensumet ditt? And I can hardly blame you; norsk mediehistorie, ja, jeg hadde heller iført meg bikini og rullet meg i den lille snøen som finnes på utsiden av fakultetet. Men du gjør det umulig å ikke ta del i den oppgitte følelsen du sitter med. For er det virkelig mulig å puste og stønne så mye? Tydeligvis. For hvert sukk du slapp fra deg var det som om trykkbølgen fikk meg til å falle ut av mitt eget pensum. Og la meg bare nevne at pensumet mitt er ille nok fra før, så jeg vil helst slippe å klamre meg fast til det. I hvertfall mer enn nødvendig.

Det er også greit at du har med deg datamaskinen din og skriver notater på den. Ting går jo veldig mye fortere når man skriver noe maskinelt i stedet for å bruke penn og papir – men penn og papir er i det minste lydløst, i motsetning til den hamringen du utsatte det stakkars tastaturet ditt for! Kjøp deg heller en boksepute og få ut frustrasjonen der. Hjemme. Isolert fra andre folk. Folk som iherdig prøver å komme seg gjennom kongenitale hjertelidelser på hund og katt.

My God!

One thought on “Lesesalfrustrasjon

Legg igjen en kommentar

