Føto–nei, kanskje ikke..

Jeg hadde tenkt å skrive et innlegg om dagens økt på skolen, helt til jeg innså at dette kanskje er, om mulig, enda verre enn hva jeg hadde å fortelle fra obduksjonssalen på patologen. Siden jeg syntes det var «grotesk» nok, så skal jeg spare dere for hva jeg har gjort i dag. Selv jeg, som hele tiden har sagt at jeg er herdet og fint lite overrasker meg lengre, syntes dagens oppgave var en smule…ekkelt.

Hvis du fortsatt vil vite det, så kan du søke opp føtotomi/fetotomy på Google. Men bare vit at jeg ikke gjorde dette på en levende ku, men på/i en trekasse med en kunstig livmor laget av lær. Og.. øhm.. «objektene» er hentet fra slakteriet (altså de er ikke avlivet for at vi skulle bruke dem).

Ikke si at jeg ikke advarte deg.

2 thoughts on “Føto–nei, kanskje ikke..

    • Hehe, noen er ivrige her ;)
      Vel, jeg kan fortelle det, men la meg forsikre deg om at jeg ikke er gal eller mentalt skadet på noe vis, og at jeg ikke synes føtotomi er noen hyggelig eller delikat prosess.
      Kort fortalt så er det oppdeling av et dødt foster som er for stort til å komme ut fødselskanalen. Fosteret kuttes opp med wire inni livmora (ja, jeg er klar over hvor forferdelig dette høres ut) og tas ut bit for bit.

Legg igjen en kommentar

