Hjelp, november allerede?!

Jeg har latt være å nevne det på bloggen, men det er altså tid for NaNoWriMo 2010. Dette massive selvtorturprosjektet som spenner seg over 30 dager, hvor du skal skrive 1667 ord per dag, slik at du ved månedens slutt sitter igjen med en selvskreven roman på 50.000 ord. Barnemat, eh? Think again.

Grunnen til at jeg ikke har ropt høyest om at NaNoWriMo var like rundt hjørnet er fordi jeg ikke er klar dette året. Jeg har ikke noe plot, jeg har ingen skriveinspirasjon, jeg har altfor lite tid, en pensummengde som truer med å begrave meg, og en eksamen som venter meg på den andre siden i midten av desember.

Men jeg skal da skrive. Å jada, jeg har veldig dårlige forutsetninger, men delta skal jeg! Jeg… er bare ikke så sikker på om jeg klarer å nå målet dette året. Hvilket er surt siden jeg har gått av med seieren de to foregående årene. Så jeg skal bare skrive for å skrive, og ikke tenke altfor mye på ordtelleren min.

Får jeg til å skrive noe i kveld?

Tviler på det.

Men plager det meg? Mmmm-nei.. Egentlig ikke. Jeg kan jo bare skrive litt i morgen ;)

3 thoughts on “Hjelp, november allerede?!

  1. Siden du har vært med før har jeg et lite spørsmål – jeg har nemlig et stort problem – jeg finner ikke stedet man laster inn teksten sånn at nanowrimo kan telle antall ord! Først trodde jeg man bare skulle fylle inn tallene selv i ruta øverst, og det gjorde jeg den første dagen. Men i dag stod det at jeg lå tre dager etter skjema, så da har de jo ikke tatt med tallene jeg la inn? Har også hatt problemer med å få opp sidene, sansynligvis pga for mye trafikk inne på sidene dems, så det er vanskelig å finne frem. Hjelp!

    • Sidene er nok trege på grunn av mye trafikk disse dagene.

      Fram til 25. november kan man kun legge inn antall ord manuelt. Man leser av i word-dokumentet sitt hvor mange ord man har, og skriver man det inn i den lille boksen som er øverst til høyre. Dette gjør du kontinuerlig etterhvert som du skriver. Når 25. november kommer åpner de muligheten for å «verifisere» romanen din – altså sjekke om du har nådd de 50.000 ordene. Det er ikke mulig å gjøre dette tidligere, så foreløpig er det kun den manuelle som gjelder.
      Når det er tid for verifisering må du gå inn på siden der du legger til hele teksten din (copy + paste, man laster ikke opp filen); hvis ikke jeg husker feil så blir det opprettet en link fra profilen din, står på venstre side.

      Håper det løste problemet :) Bare å spørre om andre ting også!

Legg igjen en kommentar

