Ku + fot = smerte

I dag ble jeg tråkket på av ei ku. Det…gjorde jævlig vondt. En ting er å bli tråkket på i form av at kua plasserer klauven sin på din fot, finner ut at dette var merkelig, og løfter beinet igjen relativt kjapt. Derimot er det en helt annen sak når kua flytter klauven fordi hun skal tisse, og ikke løfter beinet igjen før etter at hun er ferdig! Jepp, jeg deljet løs på kuas bakende for harde livet, prøvde å dra til meg foten min (det gikk jo selvfølgelig ikke siden jeg hadde flere hundre kilo oppå den) og brølte nærmest ut av ren smerte. Og kua..? Kua ble stående, tisset ferdig, og så flyttet hun bakbeinet tilbake til sin opprinnelige posisjon.

«Men hadde du ikke vernestøvler på deg?» tenker du kanskje, og jeg kan fortelle deg at joda, jeg hadde vernestøvler. Problemet var at de var to størrelser for store. Altså beskyttet vernetuppen kun den ytterste delen av stortåen min, og ellers bare luft. Dessuten tråkket kua oppå yttersiden av foten min, tilsvarende knoken til ringfinger og lillefinger på hånda.

Jeg er mindre blå nå enn jeg var tidligere, men fortsatt like hoven, og det er ekkelt å bevege på lilletåa. Blir festlig å se hvordan dette er i morgen. Tør vi tippe på lilla eller grønn farge?

Forresten, jeg tviler på at jeg har brukket noe, men er det noen som vet hvordan det føles å ha brukket lilletåa? Det er jo flere ledd, og i mitt tilfelle vil det være leddet mellom lilletå og metatarsalknokkelen. I hvertfall der det er mest vondt.

Men, jeg får se positivt på det. Nå vet jo hvordan det er å bli tråkket på av ei ku (jækla smertefullt), og det er jo en erfaring å ta med seg. På det viset vil jeg jo være mer forsiktig framover når jeg tråkker rundt store dyr.

2 thoughts on “Ku + fot = smerte

    • Det vil jeg tro! Disse store dyra veier sinnsykt mye!
      Hest har jeg ikke blitt tråkket på før (mye fordi jeg ikke har noen erfaring med dem), men jeg har fått høre at hesten gjerne vil flytte hoven sin igjen ganske fort – siden de er så redde for beina sine – mens en ku derimot står og kikker dumt på deg og lurer på hvorfor du hyler og veiver med armene :P

Legg igjen en kommentar

