Mystery of Time and Space

Det er år og dag siden jeg spilte Mystery of Time and Space (MOTAS), og ikke bare er det kjempegøy (og frustrerende) å spille det igjen, men det har også kommet nye/flere nivåer! Jeg spilte ferdig (til og med nivå 20 – enkelte påstår at det er level 21 også, men jeg kommer ikke videre; nivå 20 ender med at jeg går inn i et mørkt rom) i går, men føler likevel at jeg har lyst til å ta en runde til. Selvfølgelig vil jo spillet bli enklere nå som jeg husker hvor jeg skal lete og hva jeg ser etter, men det stopper ikke meg fra å føle meg superintelligent :)

For de som ikke har hørt om MOTAS før så dreier det seg kort sagt om å komme seg ut av låste rom. Dette er ikke enkelt. For å finne eller få tak i nøkkelen til døren som bringer deg videre til neste nivå (og neste låste rom) må du løse oppgaver, lete etter hint, flytte rundt på ting, og bruke mange hjerneceller på knekke de ulike nøttene. Det er litt som med Professor Layton-spillene; jo vanskeligere de er, og jo lengre tid du bruker, desto smartere føler du deg når du endelig skjønner logikken og får det til.

Greit, jeg skal la det gå litt tid før jeg begynner på nivå 1 igjen. I mellomtiden kan jeg jo bare spille Crisom Room eller Viridian Room!

Prøv det! Og husk å trykke på alt ;)

Legg igjen en kommentar

