Ferskvareprat #12; Fru Jeg-finner-alltid-noe-å-klage-på

Oisann, det har visst gått noen måneder siden forrige ferskvareprat og jeg følte det var på tide å komme med innlegg nummer 12. Historien er av en litt eldre dato, men fortsatt ganske aktuell.

Hver gang jeg ser denne kunden, en eldre dame som ikke vet hva det vil si å trekke på smilebåndene, får jeg lyst til å rømme. Hvor som helst. Gi meg oppvask, la meg skjære kjøtt, herregud, la meg gå ned og sortere varer, eller..la meg rydde og omorganisere hele emballasjerommet! Hva som helst, bare la meg slippe unna henne. Hvorfor? Fordi denne fruen gjør ikke annet enn å klage. Hver bidige gang hun kommer innom finner hun noe å klage på. Enten er det trykkfeil på en plakat i frukta, eller så er det for mye brødsmuler ved brødkuttemaskinen, eller så er det for mye/lite krydder på kyllinglårene. Selv når ikke det er noe åpentbart å klage på så klarer hun å finne noe. Og jeg? Jeg må stå og høre på kjatteret hennes, nikke og smile høflig, og beklage på mitt dypeste og love å bringe det videre til sjefen min.

En gang var det satt tilbud på en type ferdigpakket ost på grunn av kort holdbarhetsdato, og i dette tilfellet hadde vi bare satt på en etikett fra vekta i stedet for å gå inn på dataen og endre prisen elektronisk siden det bare var snakk om tre-fire eksemplarer. Alle pakkene med ost inneholdt like mye og hadde til vanlig stykkpris, men på vekta måtte vi slå dem inn som vektvare. Det viste seg da at denne fruen klarte å finne to stykker hvor det var en prisforskjell på 15 øre.

Fru Klage: Hva er greia med dette her?! Hvorfor er den ene dyrere enn den andre når de er helt like?
Jeg: Hmm, det vet jeg faktisk ikke. Kanskje det er noe med emballasjen?
Fru Klage: Jammen, dere må da vite hvordan dere priser varene! Dere må da kunne forklare hvorfor det er en forskjell!!
Jeg: Ja, men nå er det ikke jeg som-
Fru Klage: Her vil jo folk stole på at dere priser varene deres riktig. Lure oss på denne måten. Dette går jo bare ikke an?!
Jeg: (Inni svarte..! Jeg veita fanden! Kanskje en flue satt seg på vekta da den ene lå der! Hva gjør vel 15 ØRE?!) Jeg er klar over det, men jeg kan godt finne en måte å trekke fra…de 15 ørene…hvis du vil ha begge.
Fru Klage: Neida, det er det ikke behov for. Jeg skal bare ha én jeg, og tar den billigste.
Jeg: (Brenn!!) Jammen, da løste jo alt seg! *falsk smil* Ha en fin dag videre! (Brennbrennbrenn!!)

Legg igjen en kommentar

