Ting som irriterer meg på bussen

  • Mennesker som presser seg på bussen før jeg har fått gått av.
  • Mennesker som sperrer for utgangen når jeg skal av, skjønner at de står i veien, og som ikke gjør noe med det. Og nei, det hjelper lite å trekke inn magen! Gå ut, la meg komme av, og så kan du gå på igjen.
  • Mennesker som frivillig setter seg på et sete i feil kjøreretning når det er mange ledige i riktig retning (joa, smak og behag og alt det der, men det er da ingen som liker å kjøre baklengs??).
  • Mennesker som heller velger å stå enn å sitte ved siden av en fremmed person.
  • Eller enda verre, mennesker som velger å stå når det er mange ledige seter.
  • Mennesker som går på bak i bussen når de vet at de må fram til sjåføren for å stemple billetten.
  • Mennesker med barnevogn som tvinger seg ombord selv om bussen er fullstappet. Det at du har barnevogn gir det ikke rett til plass. Er det fullt så er det fullt! Ikke forvent at fem personer skal gå av bussen for at du skal få plass. Makan..
  • Mennesker som mener at de halvannensetene på bussen er for to personer, og nærmest setter seg oppå fanget mitt for å få plass. En gang var det en som satt seg oppå veska mi, ventet ikke en gang til jeg fikk løftet den vekk, og knakk solbrillene mine.
  • Mennesker som drar med seg veps ombord.
  • Hylende skrikerunger.
  • Hylende skrikerunger som synes det er uhyre festlig å trykke på stoppknappen slik at sjåføren må stoppe på hver eneste holdeplass selv om ingen skal av.
  • ..samme som over, og hvor moren ser hva som foregår, men ignorerer det fullstendig!
  • Mennesker som sitter og skrever i setene sine slik at de nesten har det ene beinet sitt oppå låret mitt.
  • Å sitte i en sånn 4-seterting med en ukjent person overfor meg. Jeg vet aldri hvor jeg skal hvile blikket! Vanligvis er jo det rett fram, men jeg kan jo ikke sitte og se halvdopa inn i ansiktet på personen foran meg.
  • Mennesker som snakker altfor høyt i mobilen/med venner om personlige ting, ting som helst burde diskuteres hjemme innenfor sin egen leilighets fire vegger.
  • Mennesker som ikke skjønner at de må trykke på døråpnerknappen når de skal av, og heller setter i gang med å kjefte sjåføren huden full.
  • Mennesker som ikke trykker på stoppknappen og så kjefter sjåføren huden full fordi h*n ikke stoppet ved holdeplassen.
  • Bussjåfører som kjører umenneskelig sakte når de allerede er sent ute.

——————————–

Jeg ser forresten at jeg ikke har fått til å skrive innlegget om blodprøvetaking på gris, men det er egentlig ikke noe særlig spennende. Jeg stakk, bommet hundre ganger, og da jeg først traff fikk jeg bare ut litt blod før kanylen hadde falt ut av åren igjen. Det var det. Også var jeg halvt døv på begge ørene etter all den hylingen fra grisungene når vi løftet dem opp.

Derimot har jeg veldig lyst til å skrive om hva jeg gjør på patologen disse dagene; opplevelsene er mange, og bisarre! Jeg er bare usikker på om temaet egner seg som blogginnlegg på grunn av ekle (og muligens groteske) detaljer, så jeg må tenke litt på det. I allefall vil det bli et spaltet innlegg hvor man må trykke seg inn på «les mer» for å se hele innlegget.

2 thoughts on “Ting som irriterer meg på bussen

  1. Haha, jeg gjør flere av de tingene! Jeg LIKER å kjøre baklengs, og ofte VIL jeg heller stå enn å sitte – så det. Sitte er stress når man bare skal noen få stopp, dessuten kan det være vel så avslappende å lene seg mot trekkspillet i midten av bussen.

    • What, liker du å kjøre baklengs? Men, blir du ikke smått bilsyk?? Kanskje det bare er meg.. Hmm, ja, for du klarer å lese bøker i bilen også, gjør du ikke? Selv kan jeg bare glemme alt som heter bøker, spill og lignende på bilturer fordi jeg blir så bilsyk.

      Å sette seg ned for bare et par stopp er jeg enig i kan være unødvendig da man såvidt får satt seg nedpå før man må reise seg igjen – tenkte mer på de som jeg ser går på bussen på Sagene og går av igjen nede på Jernbanetorget 15 minutter senere ;)

Legg igjen en kommentar

