Favorittbilder fra boka «Kulturuttrykk på Adamstuen»

Norges Veterinærhøgskole fyller 75 år og i den forbindelse ble det laget en jubileumsbok ved navn «Kulturuttrykk på Adamstuen». Jeg kan ikke skryte av at jeg har lest den fra perm til perm, men det som slo meg var hvor utrolig flotte og stilige bildene var! Hele boken finnes i pdf-format på NVH sin hjemmeside, men jeg har valgt ut mine favorittbilder i dette innlegget.

La meg presisere; bildene er ikke mine og er copyrighted til Knut Bry/Tinagent. Så ingen stjeling!

For å ikke spamme hele bloggforsiden min, trykk «les mer» for å se bildene jeg har plukket ut :)

Selvfølgelig, et bilde av hovedbygget er obligatorisk.

Ja... det er grotesk. Jeg innser det. Men faktisk så er dette en av de absolutte favorittene mine. Fargene, detaljene, ja alt! Og selvfølgelig nerden i meg som kjenner igjen og navngir strukturene vi ser.

Stilig! Jeg blir helt fascinert bare av å prøve å tyde håndskriften.

Dette er bakgrunnsbildet på Mac'en min nå :)

2 thoughts on “Favorittbilder fra boka «Kulturuttrykk på Adamstuen»

    • Ja, ikke sant! Og de ser enda bedre ut i boka mi på grunn av den fantastiske papirkvaliteten (en slags ru overflate).
      Men du..? Du ser at det er fremre del av hesten og ikke bakre på bildet? Den står med hodet nedover, og håret du ser er manen og ikke halen ;)

Legg igjen en kommentar

