Karmapoeng

Jeg håper noen der oppe/der ute holder kontroll på karmapoengene mine, for i dag må jeg ha klatret langt opp på plussiden. Malene reddet i dag en spurv! Okaj, kanskje litt antiklimaks at det kun var en gråspurv. Jeg innser jo at jeg hadde hørtes litt mer heroisk ut hadde det vært en rev, grevling eller en hest. Men likevel, et liv er et liv.

Minsten klarte å forville seg inn på Baker Hansen på Adamstua, og dyreelskeren (og fugleelskeren, kan jo ikke unngå å være det når jeg har vokst opp med undulater) i meg grøsset hver gang den lille fuglen smalt inn i glassrutene i forsøk på å komme seg ut. Jeg har jo vært vitne til at fugler knekker nakken og dør på denne måten.

Personalet hadde dessverre ikke noe håndkle eller lignende lett tilgjengelig, så det ble til at jeg brukte jakka mi for å fange fuglen før den skadet seg noe mer (jeg krysser fingre og tær for at den ikke hadde fuglelopper…). Ikke noe problem i det hele tatt. Spurven var til slutt trengt opp i et hjørne mellom sofa og vindu, og da var det en lett sak å plukke den opp og bære den ut av bygget. Fuglen fløy avgårde og igjen på fortauskanten stod ett stykk fornøyd Malene.

(også lar vi være å skrive om at jeg nesten delte en veps i to i et forsøk på å redde den også.. jeg skal ha for innsatsen tenker jeg vi sier)

Legg igjen en kommentar

