Ikke avbryt!!

Er det noe jeg misliker så er det å bli avbrutt når jeg snakker. Denne misnøyen vil derimot forvandle seg til hat hvis noen har spurt meg om noe, og ender opp med å avbryte meg midt i forklaringen. La meg illustrere;

Kunde: Hva er forskjellen på lunsjkake og baconburger?
Jeg: Begge er svinekjøtt, men baconburgere har—
Kunde: Jaja, gi meg tre lunsjkaker.

Aaaagh, hvorfor i svarte spurte du da?! Hvis du ikke er interessert i å høre svaret mitt, hvorfor gidde å spørre?! La meg i det minste få forklare!

Ja, jeg blir faktisk skikkelig irritert. I dag hadde jeg til og med en kunde som gjentok dette på fem forskjellige varer. Ikke én eneste gang fikk jeg lov til å fullføre svaret mitt. Til slutt, når hun bare skulle spørre om en liten ting til, fikk jeg nesten lyst til å spørre henne om hun i det hele tatt var interessert i det jeg hadde å si. Jeg gjorde det ikke, serviceinnstilt som jeg er..

4 thoughts on “Ikke avbryt!!

  1. Huff, det kaller jeg mangel på respekt! Desverre vet jeg at jeg selv ofte har en tendens til å avbryte folk (kanskje ikke like ille som han her, men) Jeg prøver hardt å forbedre meg da, så bra om folk sier fra når man gjør det. Så neste gang noen er frekke og avbryter, så si klart i fra! Det fortjener dem.

    • Neste gang tror jeg faktisk jeg skal si ifra til vedkommede. Litt for å få ut frustrasjonen, og litt for å se ansiktsuttrykket til kunden ;) Må selvfølgelig finne en fin formulering som har et hint av «service» i seg og ikke bare sur ekspeditørmegge, hehe.

  2. Uff, jeg avbryter folk støtt og stadig tror jeg. Ikke sånn som DETTE riktignok, men likevel. Og jeg er litt usikker på om det hjelper å vite om det når jeg gjør det likevel. Well..

    • Det er nok forskjellige måter å avbryte på, for jeg kan ikke si jeg har lagt merke til typen irriterende avbrytelse fra din side ;) Og, såklart glimter jeg jo til med avbrytelser selv, men som oftest klarer jeg å hente meg inn med «ops, sorry, fortsett, så forteller jeg resten når du er ferdig».

Legg igjen en kommentar

