Uheldig start på dagen

Det er nesten ikke til å tro. I dag begynner jeg ikke på jobb før klokka fire. Hah, dette er jo nesten luksus! Så derfor tenkte jeg at jeg skulle bytte ut den ellers trasige frokosten min bestående av en kjedelig brødskive med noe pålegg på, med noe litt mer spennende. Jeg ville lage pannekaker til frokost. Nam!

Flaks som jeg har også står alle ingrediensene i leiligheten min slik at jeg slipper å kle på meg og gå på butikken. Egga har riktignok vært i kjøleskapet en stund, men jeg har da lært på skolen at egg har evig lang holdbarhet. Melka står med utløpsdato i dag, men den er jo uåpnet, så det burde jo ikke være noe problem.

Mel og sukker blandes sammen, og jeg henter egga. Okaj, så eggehviten ser ikke helt super ut, men jeg har noen vage minner om at den blir mer viskøs med lagringstiden. Fortsatt, det ser ikke helt bra ut. Men det går kanskje greit når jeg får blandet sammen alt, tenker jeg og tar og heller melk over i desilitermålet. Klabb-klabb-klabb.. Ææææægh!! Melka har klumpet seg!! Men, men.. Nei! Den skal jo være fin! Den går ut i dag. Den er jo ikke åpnet engang! Helsike.

Det er få ting jeg hater mer enn klumpete melk. Veldig få ting. Så jeg har store problemer med å holde brekningene i sjakk når jeg heller ut en hel liter med koagulert melk. Så… da ble det ikke pannekaker til frokost i dag. Og jeg ser meg nødt til å spise kjedelige brødskiver nok en gang.

Så mye for lærdommen om at «egg går aldri ut på dato» og «så lenge du ikke har åpnet melkekartongen, er den helt fin på utløpsdatoen».

3 thoughts on “Uheldig start på dagen

Legg igjen en kommentar

