Tagget

Christine tagget meg, og her er mine svar :)

Hvilke bøker leser du akkurat nå?
Per dags dato holder jeg ikke på med noen bøker da jeg tilbringer nesten alle mine våkne timer iført en kokkejakke på jobb, men jeg har tre bøker stående i hylla med hvert sitt bokmerke i. Disse er «Shutter Island» av Dennis Lehane (for kort tid siden jeg så filmen og boka ble litt kjedelig da, så jeg må vente en stund før jeg plukker den opp igjen), «Stardust» av Neil Gaiman (jada, den er bitteliten, og jeg er så godt som ferdig, men her var det samme problemet som «Shutter Island»; for kort tid siden jeg så filmen), og «The Graveyard Book» også av Neil Gaiman (jeg har faktisk prøvd å begynne på denne mange, mange ganger, men det er noe med begynnelsen som bare går så tregt for meg.. one day, one day..).
Derimot kan jeg si at jeg akkurat har lest «Hunger Games» og «Catching Fire» av Suzanne Collins om igjen som oppladning til «Mockingjay».

Hvor liker du best å lese?
Veldig ofte i senga hvis jeg klarer å lage den rette oppbygningen i et hjørne med dyne og puter som gir god nok støtte for ryggen. Jeg klarer svært sjeldent å ligge og lese. Å sitte på kafé er også ideelt, men da må det være den fine, jevne støyflyten – ikke for lite, ikke for mye.

Hvilken bok skulle du ønske ville bli filmatisert?
Hmm.. Jeg kikker over bokhyllene mine og klarer bare å feste blikket på de som allerede er blitt eller kommer til å bli filmatisert. Her må jeg dessverre melde blank, for jeg kommer virkelig ikke på noen. For moro skyld kunne det vært gøy å se hvor lenge de gadd å holde på med «Wheel of Time»-serien – noe sier meg at de ville ha kapitulert etter tredje boka.

Hva er favorittboken din?
Som Christine skrev; kom igjen’a! Én?! Det går ikke.. ugh… Men det må jo være boka jeg igjen og igjen har lyst til å lese, og som er like underholdende hver gang. Sånn sett vil valget falle på «Harry Potter»-bøkene, og hvis du først må tvinge ut én bok av meg, så ja… «Deathly Hallows». Tror jeg. Fordi det er den glimrende avslutningsboken.

Er det noen bøker du ser frem til å lese de neste månedene?
Ja! «Mockingjay»! Snart er det bare en måned igjen!!
Ellers så har jeg gått og hatt lyst til å lese «Ringenes Herre» igjen (leeenge), og jeg tror det er på tide å plukke den ut av hylla snart. Også kunne jeg tenke meg å bli ferdig med «Riftwar Saga»-bøkene – jeg kom halvveis en gang, men så gikk det for lang tid mellom bok to og tre, noe som førte til at 3’ern ble uhyre kjedelig fordi jeg ikke husket noe av hva som hadde skjedd.

Hva synes du er den fineste forsiden på en bok?
Tja… jeg er veldig fan av forsidene på bøkene til Neil Gaiman. Spesielt «Fragile Things» og «Anansi Boys». De må være særegne, men uten for mye kjas og fjas (slik som en rekke fantasy-bøker med gudene vet hva på forsiden.. grøss). Kall det gjerne en personlighet.

Leste du dette innlegget?
I så fall er du herved tagget! Hvis ikke du har gjort denne greia allerede.. da skal du få slippe. Du skal også få lov til å slippe hvis du ikke har lyst. Men kom igjen, dette er moro :)

2 thoughts on “Tagget

  1. Sorry ass, men jeg tror ingen ville være dumme nok til å røre en eventuell Wheel of Time-filmatisering. Snakk om pengeslukende svart hull! Grøss, jeg blir litt sliten bare av å tenke på den serien!

    • Hehe, nei, vi får da håpe at noen ikke engang streifer innom tanken. Det er definitivt ikke noe tap at den ikke vil bli filmatisert. Bokserien har jo allerede kverket meg en gang, en nummer to i form av film ville vært nådestøtet :P

Legg igjen en kommentar