En uke igjen

Ikke mye å komme med her.. Det er en uke igjen til semesterets siste eksamen, men hjernen min har allerede tatt ferie virker det som. Konsentrasjonen ligger mildt sagt på den negative siden av skalaen, og enda verre er det med engelsken min. Kveldens gjøremål er å kave seg videre med gruppeoppgaven i dyrevelferd for melkekyr (som må skrives på engelsk). Ord sitter fast, husker ikke, formulere setninger, grammatikk, ja, alt skjærer seg. Jeg vet jo at jeg er flink i engelsk. Herregud, jeg skrev jo en 50.000 ords engelsk novelle under NaNoWriMo 2008! Det er skikkelig frustrerende.

Pensum er heller ikke særlig morsomt. Eller.. det er jo interessant med dyrevelferd og slikt, men det er liksom ikke noe å skjønne. Ja, dyrene skal ha det bra, stress er ikke noe særlig, individuelle variasjoner, smerteoppfattelse, stereotypier, jada.. Kanskje litt for «lett» å lese? Det er nok der problemet ligger. Det blir fort kjedelig når jeg har horder av andre ting rundt meg som jeg mye heller vil bla gjennom.

Men, som sagt, en uke (og en dag) igjen, så er det ferie.
Hmm.. kanskje på tide å få en real oversikt over faget da. Det blir en tung uke…

4 thoughts on “En uke igjen

  1. Hm. Det er utrolig hvor fort man får feriehjerne, altså. Min er helt borte, men så har jo jeg ferie også ;)

Legg igjen en kommentar

