Sitat fra danskebåten..

Det høres kanskje ut som om det nå skal komme et sitat fra en ravende dritings nordmann på vei til Danmark, men ikke denne gangen nei. Jeg var så uheldig at jeg havnet på danskebåten sammen med en million fjortiser iført fotballdrakter i alle regnbuens farger da jeg reiste nedover på fredag. Kall meg gjerne gammel, men fy fader for et leven de holdt! Nesten fire timer med alle de drittungene, ja, jeg var nesten døv på begge ørene da jeg kom i land i Danmark. De eier heller ikke folkeskikk forresten. Den siste timen måtte jeg sitte på gulvet ved siden av en stikkontakt for å få ladet mobilen min (ville tatt seg ut om jeg trengte hjelp fra Ragnhild med å finne tog og slikt og mobilen hadde dødd av strømmangel), og jeg ble tråkket på minst tjue ganger! Greit, jeg er ikke kjempestor, men jeg er da heller ikke pygmé! Man kunne ikke unngå å se at jeg satt på gulvet, og det var halvannen meter ledig gulvplass ved siden av meg, og allikevel klarte de å trampe oppå meg hver gang de gikk forbi i klyngene sine. Møkkaunger.

Men, ja, sitatet. Jeg humret godt for meg selv.

Fjortis #1: Lite kult da, denne brusen er uten sukker! Se, Cola Zero.
Fjortis #2: Men hva er det i stedet da?
Fjortis #1: CO2, vel! Visste du ikke det?!

Fantastisk. Det var nesten så jeg fikk lyst til å gå over til dem og gi dem en liten leksjon i naturfag. Hmm, når jeg først er stemplet som gammel her; hva i all verden er det de lærer på skolen nå til dags? ;)

Legg igjen en kommentar

