50% veterinær

Eller var det 48,5% det var?

Uansett! Eksamen.. jeg overlevde. Jeg skal ikke si det var gøy, for det var det virkelig ikke. Makan til diffuse, urelevante svada-oppgaver. Faktisk tror jeg aldri jeg har skrevet så mye…ymse på en eksamen før. Det var bare rabbel. Av alt pensum som jeg har brukt de siste dagene på å få prentet inn i hjernebarken, så velger de rengjøringsmidler! Og hygiene i produksjonsbedrifter! Og..og..masse dritt om dioksiner (som jeg forøvrig ikke kan noe om!), og en hel oppgave om E.coli i vann hvor jeg bare følte at jeg gjentok meg selv. Egentlig var det gjengangeren på hele eksamen; jeg gjentok meg selv. Det føltes ikke som en eksamen. Det føltes ikke som om jeg brukte hodet. Høres kanskje behagelig ut, men egentlig var det bare frustrerende. Jeg fikk ikke mulighet til å vise hva jeg kan; som for eksempel alle de forbannade symptomene på ulike matforgiftningsbakterier jeg pugget.

Og alt dette med begrenset plass til å skrive svarene våre. Man! Jeg trodde det skulle være vanskelig å skrive nok, men neida, tvert i mot (hvis du ser bort i fra dioksin-oppgaven). Jeg fikk ikke plass til alt jeg ville skrive. Okaj, kanskje jeg skal forklare nå; for hver oppgave stod det oppgitt hvor mye vi skulle svare. 3 linjer, 6 linjer, 10 linjer, 1/2 side, 1 side.. Så egentlig har jeg bare brukt eksamenstiden min på å telle linjer og skrevet hvordan man fjerner smuss og hvilken såpe jeg ville ha brukt. Argh, det kjennes jo ikke ut som om jeg har blitt eksaminert i mattrygghet!

Heldigvis virket det som om dette gjaldt for de aller fleste på kullet. 4 timer med svada-skriving. Det blir spennende å se sensuren.

Før noen kommer løpende for å si at det kanskje var jeg, og alle andre, som ikke var forberedt nok; selv om jeg hadde hatt en måned til på å lese, så hadde jeg fortsatt ikke vært forberedt på de oppgavene. Men, jeg glemmer det viktigste her; aldri mer mattrygghet!!

2 thoughts on “50% veterinær

Legg igjen en kommentar

