Dommedagshelgen er over; jeg overlevde

Den beryktede dommedagshelgen er forbi, og selv om jeg er ganske sliten gikk det mye bedre enn det jeg ventet meg. Ja, det var mange kunder. Ja, det var innmari mye å gjøre. Ja, vi kunne gjerne vært en ansatt til i ferskvaren. Og ja, jeg skulle ønske jeg hadde hatt mulighet til å stå stille i hvertfall to minutter sammenhengende. Men allikevel; jeg har vært borti verre. Mye verre. Jeg har noen vage minner om at vi en gang ikke kom i gang med stengerutinene før butikken selv hadde stengt (vi begynner vanligvis halvannen til en time før stengetid); låseansvarlig var veldig fornøyd med oss den gangen.

Kundene var også overraskende hyggelige i helga. Det har de egentlig vært den siste tida, når jeg tenker meg om. Hva har skjedd? Står det noen på utsiden og gir dem lykkepiller før de kommer inn? Uansett, dette kan jeg bli vant til! Selvfølgelig var det enkelte fisefine Frogner-fruer innom med sine «dette går da bare ikke aaaaan»-fraser. Screw them.

Så, i alt en relativt grei jobbehelg. Litt mer hektisk enn vanlig, men overkommelig. Riktignok kunne jeg vært foruten å vaske kverna ørtenhundre ganger, skrubbe slukene på kjøl og matavfall (go me!), få konsentrert «kraftig rent» på huden, bære 15 kg frosne reker opp fra kjelleren fordi jeg ikke fant noen ledig vogn/tralle, få en foss av varmtvann i ansiktet, skjære meg på kongekrabbebein (ja, du leste riktig, jeg klarte å skjære meg på krabbebeinet.. jeg får til det meste), klemme fingeren min i skapet nede i garderoben, og løfte seks kasser med fisk fordi kunden skal ha noe som ligger i den nest nederste esken.

Når jeg tenker meg om, høres det egentlig ut som en helt normal dag på jobb for meg.

2 thoughts on “Dommedagshelgen er over; jeg overlevde

  1. Se, det var vel ikke så ille! Og i morgen er det jo 16. mai versjon 2.0. Det er jo ingenting å glede seg til, bare en helt vanlig dag.

    Hvis jeg sier det høyere og høyere til meg selv, blir det sant da?

    • Klart, en helt vanlig dag, nettopp.. Det verste er at det ligger an til å bli en evig lang lesedag i morgen (jeg får trekke for gardinene og ingorere alle folka som har det gøy), for dagen i dag har vært ræva! Kanskje dag tre før eksamen er dagen som kalles «likegyldig», for det er nettopp det jeg føler meg..likegyldig. Sukk.

      Snart er det over. Snaaaart. Aldri mer mattrygghet. Aldri mer.

      Hehe, jeg innså nettopp en artig ting. Artig for meg, that is. Hvis du ser bort i fra den eksamenen jeg skal ha i juni, så begynner du faktisk med eksamen før meg, og er i tillegg ferdig etter meg!

      ..sorry, det var ikke meningen ;)

Legg igjen en kommentar

