Jeg mistet noe på veien

Denne «mest leste innlegg den siste tida»-greia mi er ganske morsom å følge med på, og i går brukte jeg muligheten til å gå tilbake å se på innlegget hvor jeg skrev om eksamensresultatet på multiple choice-testen i mattrygghet siden det for dagen er ganske relevant; jeg kan ikke lenger ignorere det, hovedeksamen i mattrygghet er 19. mai. Jepp, den delen som teller 70% av den endelige karakteren min. Den delen som kommer til å spise opp A’en min..

Jeg legger merke til at jeg har skrevet følgende; «Men.. da får jeg jo bare lese rompa av meg for å få A på hovedeksamen også.» Hah, også så optimistisk da! Skulle ønske jeg fortsatt hadde den motivasjonen, men nei, jeg er nok mer realistisk om dagen. Jeg har overhodet ikke sjans til å få en A på denne eksamenen. Ikke om jeg så hadde to uker til å lese på..! Det er rett og slett ikke mulig, for jeg klarer ikke å få alt dette tørre rasket inn i hjernebarken. Joa, det er alltids en mulighet for at jeg er heldig med eksamensoppgavene, men let’s face it; jeg har aldri flaks med eksamensoppgavene. Aldri.

Og jeg er så lei… så innmari lei. Det er så mange andre ting jeg har lyst til å gjøre! Jeg ser at både Christine og Eivind har laget lister over ting de skal gjøre etter eksamen, men jeg kommer bare til å bli deprimert hvis jeg følger trenden. Det kommer bare til å bli en fysisk påminnelse på alt jeg ikke kan gjøre ennå. Bah.

Nei, nå ble det klaging her. Jeg får komme meg tilbake til notatene om kjemisk konservering av matvarer. Gøy? Neppe. Men det holder meg vekk fra internett (dette er hvorfor jeg ikke kan sitte hjemme når jeg leser til eksamen).

4 thoughts on “Jeg mistet noe på veien

  1. Har du mac? Isåfall kan jeg anbefale Freedom: http://osx.iusethis.com/app/freedom

    Den kobler fra internettilkoblingen din i et antall minutter du bestemmer selv. Umulig å angre på, eneste måten du får tilbake internett på er å.. vente. Evt å restarte maskinen, men det er jo litt dramatisk, så det gidder man jo sjelden.

    Lykke til :)

    • Jepp, har mac så det der var absolutt en mulighet :)
      Hvis jeg i tillegg til den app’en klarer å overbevise meg selv om at jeg ikke trenger mac’en noe lengre til eksamensforberedelsene, så er jeg kommet langt på vei mot internettfri lesing! Jeg krysser fingra.

Legg igjen en kommentar

