Dommedagshelgen nærmer seg og jeg skal jobbe..

Hvis du hørte et hyl tidligere i dag, så kom det fra meg da jeg stod foran arbeidslista og sjekket vaktene mine. Dommedagshelgen 14. og 15. mai er min jobbehelg, og jeg hadde fullstendig glemt at det nettopp var dommedagshelga. Hvorfor jeg kaller den det? Fordi det er helgen før 17. mai, og det er dagene hvor hele Oslo skal ut og kjøpe ingredienser til 17.mai-frokost. Det er dagene hvor vi ikke gjør annet enn å stå og ekspedere kundene. Dagene hvor vi faktisk mobiliserer de ansatte fordi det er så mye å gjøre. Dagene som rett og slett er et lite helvete å jobbe! Og det er min helg. Men ikke nok med det; det er helga før eksamenen min.

Skyt meg nå?

Jeg er fullstendig klar over at jeg har hatt evig lang tid på å bytte den vekk, men jeg følte ikke noe behov for å gjøre det. Jeg har da jobbet flere helger før en eksamen; det er nemlig ekstremt deilig å ha fri helgen etter. Så det er ikke selve jobbingen det står på, det er det at jeg kommer til å dø den helga. Jeg tror det kun er dagligvarearbeidere som skjønner hva jeg snakker om, for det er virkelig helt insane mengder folk dagen(e) før 17. mai. I fjor sa tilslutt påleggsmaskinen vår stopp fordi den hadde stått og skåret roastbeef i fem timer sammenhengende. Sier noe… Uff og uff.

2 thoughts on “Dommedagshelgen nærmer seg og jeg skal jobbe..

  1. Hmm.. Der minte du meg på at jeg sikkert må ut og handle før 17. mai-frokosten! Takk for påminnelsen!

    • Jo, bare hyggelig du!
      Du får komme innom i ferskvara med energi og overskudd på flaske, eller kanskje til injeksjon, til meg ;) Eller, om du bare kunne stått i inngangen og sperret av sånn at de andre kundene ikke kommer inn.. hadde vært ypperlig!

Legg igjen en kommentar

